Lite av vad vi har gjort och lärt!

När jag blev uppringd lite innan sommarlovet hade börjat fick jag frågan om jag ville ha ett sommarjobb, jag tackade självklart ja. Vem hade inte gjorde det! Men jag fick inte reda på vad jag skulle göra bara att jag skulle vara på kommunenhuset den 15 juni. När jag kom var där redan nio andra ungdomar. Vissa kände jag redan, andra hade jag inte träffat över huvudtaget. När vi fick veta att vi skulle jobba här med något som heter barnkonventionen, blev jag lite förvirrad. Jag visste inte vad det var eller vad det handlade om. Men när vi började fick vi snabbt veta att det har något med barnens rättigheter att göra, och det är det vi har jobbat med plus idéer till kommunen & skolan hur de kan få ungdomars inflytande. För det finns inte så många ungdomar i den här kommunen som vet hur de kan ha inflytande. Men det finns även de som inte vill eller inte bryr sig om att ha inflytande. Kommunen vill ha ungas inflytande!
 
Nu står vi inför en redovisning och alla som inte har ledigt här i kommunhuset ska komma. Jag är lite närvös men jag tro att det kommer att gå bra hoppas jag.

//DK
Rättning utav "Nils"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0