Sen kväll

Jag saknar jobbet faktiskt, så här en vecka efter redovisningen, som btw gick väldigt bra! Fast jag kan inte undgå att tycka att det verkligen är skönt med lov just nu! Just nu är jag dock bara trött och vill sova.

Jag läste en artikel idag om komikern Nour el-refai och om hennes barndom. Hon hade varit med i P1 sommar och berättat att hon var mobbad när hon var liten och ett tillfälle hon bara ville dö.
När hon var sådär tio år var hon mobbad och ensam i skolan, hennes familj var kärleksfulla och lyckliga men Nour hade det inte alls bra i skolan. Några hemlösa katter var hennes bästa vänner och när dom katterna en dag fick källingar gjorde hon hus till dom och lekte med dom. Då tänkte hon att om hon tog med en kattunge till skolan och visade dom kanske alla skulle sluta retas. Hon tog med sig en kattunge till skolan och visade upp den, "på någon milli sekund" som det stod i tidningen, var kattungen nere på marken och skolbarnen hade genast börjat spaka och trampa kattungen till döds, sen hade dom tagit Nour och tryckt ner henne mot marken och tryckt i henne kattmat.

Jag blev nästan tårögd när jag läste artiklen, jag förstår inte, och kommer aldrig görat, hur människor kan göra så mot varandra. Vi alla är lika i grund och botten men ingen verkar ju fatta det.

Artikel 2 i barnkonvetionen: skydd mot diskriminering.
Om ändå hon hade haft skydd.


/ Emmy

Kommentarer
Postat av: Ramona

Uch, fy va hemskt! Kan inte fatta hur man kan göra så mot varandra! Vi får försöka komma på hur vi kan sätta stopp för det!

2009-07-14 @ 17:26:56
URL: http://ramona-go.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0