Detta är inte slutet...


... Det är bara början!



Måste först av allt tacka mina kära arbetskollegor, Kim och Arne som har gjort detta möjligt och det var med sorg i mitt hjärta som jag gick från kommunhuset idag med vetskapen om att utbildningen/sommarjobbet var slut.
Har aldrig haft ett bättre sommarjobb som gett så mycket för både mig och andra i min omgivning.


Idag så hade vi vår redovisning om Barnkonventionen (BK) och inflytande i både skola och kommun. Vi fick berätta våra åsikter och idéer som hade kunnat underlätta inflytandet.

Är väldigt nöjd med vårt framförande, jag tror att de flesta kände fjärilar i magen och ville helst av allt springa iväg, men vet ni vad?
Vi klarade det!
 
Och det mina damer och herrar är jag så stolt över, inte bara över att vi sa vad vi skulle, utan att vi kom med (vad jag själv tycker) vettiga förslag som jag hoppas att politikerna kommer att jobba vidare på.

Som till exempel Pil idén och att man ska ge information om barnkonventionen i skolan.

Tack till er alla som kom och lyssnade på vår redovisning! Hoppas att ni uppskattade det.

Jag har inte så mycket mer att säga förutom att jag är väldigt glad över att jag fick vara en av dom tio ungdomarna som fick gå denna utbildning. Jag visste inte själv att jag var så engagerad förrens nu och bara för att  utbildningen är slut betyder det inte att gruppens engagemang kommer att försvinna!!

Kära läsare Detta är bara början på något nytt!


Soliga, sköna hälsningar
från en glad Jellian Engdahl Sibi

Kommentarer
Postat av: Kim Brynte

Jag vill bara tacka er alla igen! Ni är helt fantastiska. Berömet har haglat hela eftermiddagen i kommunhuset. Jag är SÅ stolt över er och ser fram emot att få fortsätta tilsammans med er i höst. Njut nu av en välförtjänt ledighet. Kim

2009-07-03 @ 15:00:48
Postat av: Bengt Germundsson

Tack till er alla! Ni har gjort ett jättebra jobb och redovisningen var toppen! Jag kommer att göra vad jag kan för att ta tillvara era idéer och ert engagemang. Trevlig sommar!

2009-07-06 @ 13:56:41
URL: http://germundsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0